tirsdag 27. november 2007

Waza bilder

Ahhhhh!! Solen lyser fint over meg og frokosten min! Cola og knekkebrød... :) Det var det eneste kalde vi hadde å drikke i MAroua. I bakgrunnen ser dere den fiiine stasjonen til baptistene.

WAZA!!Her på fjellet er hotellet vi bodde på. Hyttene er liksom hotellet. Kjempefint!

Meg og Mocs prøvde finfine hatter! Noen som ønsker seg? Julegave?? Hehe!

En av disse RÅKULE apene!! Helt inntil bilen satt de og koste seg med bananene vi ga de!

Her er rommet vårt i Waza. Skikkelig Afrika! Det er en sånn hytte med stråtak, men den er stooor og med murede vegger, så regn og all slags utøy kommer ikke inn.

ØL! Endelig fikk jeg meg en øl!

Vi kjørte fast bilen... Så da kom det 1000 unger som hjalp oss å dytte opp igjen bilen. Vi fikk beskjed om å sitte oss i skyggen... Vi er jo hvite liksom... :)

Hei hå! Posering utenfor Waza parken.

Enda litt mer posering!

Jeg fant meg noe dødt. Så det puttet jeg på hodet! :) Mhmm...

I bussen/bilen. En smule vind! Abakar sitter i bakgrunnen der, litt dekket av nasara hår.

Ingvild og Synnøve i Romsiki! Det var der alle fjellene er. Forøvrig 4 km fra Nigeria. Så Nigeria kan dere faktisk se litt av på venstre side.

Jeg og noen av alle de søte ungene her i dette landet! :)

Her står jeg da... :) Og ser dere nøye etter ser dere noen bulker i vannet bak meg. Det er 12 flodhester!!

Her er elven vi måtte vandre over for å komme oss til flodhesten.

Jeg og Africa!!

Her mater jeg flodhesten. Den er ikke liten liksom. Følte meg ikke helt tøff der jeg stod med hånden inni gapet... :)

Her er gjengen med Africa.

Måtte vandre over elven på tilbake turen og...

HEhe! Monica fikk vasket beina sine av en afrikaner!! :) Det har jeg glemt å skrive om i bloggen! Hun ble så skitten, så en kar tok henne med bort til en plass med litt mindre gjørme. Og der stod hun i fred g ro og vasket beina. Men så kom han bort, løftet opp foten hennes og begynte å vaske! Monica var bare SÅ flau, og det stod sikkert 50 afrikanere å så på. Og vi jentene holdt på å tisse på oss av latter! Og det var ikke en kattevask heller. Han gikk grundig til verks og vasket i sikkert 1 min! Og Mocs var un pøh rød etterpå! :D

Jadda... Posering... Kamerun er virkelig et fint land! Noen som vil være med meg ned igjen?????? :D

Jeg mater ape!!

Jeg og guiden i Waza parken. Han som snøt seg på meg og Synnøve... Mmmmm....

Her speider vi etter antiloper oppå bussen vår! Dette er bilen vi "bodde i" fra tirsdag til lørdag

Mocs med MANGE antiloper i bakgrunnen!

Mange antiloper i bakgrunnen, men kanskje ikke så lette å se som på bildet over...

HELT ferske løvespor!! Kult eller???

Jeg og litt rester av en antilope... Jeg tror den var død.... :)

I baren i Waza! Jeg skaffer meg en øl!

Her leker vi Afrika lek. Vi hadde tross alt drukket 1 øl hver, så var nesten litt brisne. Da blir afrika leker enda gøyere... :)

Frokost. Sånn funekr frokostene her. Ryggsekk som bord og tørre knekkebrød. Her hadde vi varm, myk deilig leverpostei som Synnøve hadde fått i posten, så da var alt bare velstand!

Abakar poserer foran trappen opp til hyttene på hotellet i WAza.

GIRAFF!!! Sant at den var fin?!?!?!? Sannsynligvis var det den fineste giraffen i verden! Mest sannsynlig! Mhmm!

Heile gjengen!

JEg og et pitte lite løvespor!

Monica - tolken vår - poserer med sjåføren og guiden!

Titt tei. Her er jeg!

Siste kvelden av ferien vår! På restaurant i Garoua.

Monica og flodhesten

Ingvild klapper Africa! Tenk at vi har klappet en flodhest!!!! Det er bare så stort det!!

Her er vi framme. Og poserer med Abakar og Omarou.

Mario møtte oss nesten med det samme. På skiltet hans står det: Velkomstkomite for Camp Blanc! velkommen hjem! HEhe, han er nå søt! Tror han savnet oss litt når vi var vekke!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er en ung jente som funderer på å gå sykepleie på den høyskolen der du går. Jeg kunne hatt lyst til å praktisere nede i Kamerun. Spørsmålet mitt er bare dette. Jeg kommer sikkert til å hjelpe kvinner som skal føde. Jeg kan ikke knyte, så hvordan skal jeg gjøre med forkleet?

Anonym sa...

saa fine bilder mia!!!